Szkoła Rostarzewo




Projekt Mały Miś w świecie wielkiej literatury - edycja 2022/2023
Nasza Przedszkole bierze udział w projekcie edukacyjnym „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Celem projektu jest promowanie i rozwijanie czytelnictwa wśród najmłodszych.
 
Cele szczegółowe projektu to:
  • zachęcenie dorosłych do głośnego czytania dzieciom oraz uświadomienie roli czytelnictwa w życiu człowieka,
  • wprowadzenie dziecka w świat literatury,
  • budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną,
  • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych,
  • propagowanie praw dziecka,
  • kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego,
  • rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci,
  • kształtowanie postaw patriotycznych,
  • włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego

 

MODUŁ 1

Dzieci wspólnie z Rodzicami, od początku roku szkolnego uczestniczą w ogólnopolskim projekcie "Mały Miś w świecie wielkiej literatury". W pierwszym zadaniu, dzieci wraz z nauczycielem wybrały sylwetę Misia, który zamieszkał w podróżniczym żółtym segregatorze i każdego dnia odbywał on czytelniczą podróż po domach przedszkolaków. 

Dzieci czytają w domu, wspólnie z Rodzicami i Misiem, wybraną bajkę i po zapoznaniu się z daną lekturą, wypełniają kartę z dzienniczka Małego Misia, zachęcając tym samym inne dzieci do czytania wybranej pozycji. Po powrocie do przedszkola, sprawdzamy uzupełnioną kartę w dzienniczku misia i podziwiamy kolorowe ilustracje wykonane przez dzieci.

Czytamy również w przedszkolu, codziennie po obiedzie bajki zaproponowane przez nauczycieli, a także bajki przyniesione przez przedszkolaki.  

GALERIA ZDJĘĆ - MODUŁ 1

 

Moduł 2

 

Tematem przewodnim tego modułu były emocje. Przedszkolaki rozpoznawały i nazywały emocje na podstawie zdjęć i różnych sytuacji na obrazkach. Układały także puzzle, a następnie nazywały daną emocję. Aby lepiej rozpoznawac i nazywać dane emocje czytaliśmy opowiadania autorki projektu - Anety Konefał takie jak: „Gdzie mieszka złość?, „Po deszczu zawsze wychodzi słońce”, „Nie bój się, Misiu" oraz „Nieśmiałość”. 

Zrobiliśmy własne baloniki-buźki, które wywołały mnóstwo radości. Znaleślismy też sposób na złość, gdyż zroblismy matę do wytuptywania złości. Oraz dużo rozmawialiśmy, że każdy ma prawo do własnych emocji i każdy może być w innym nastroju. Zauważlimyś to, gdy mieliśmy zaznaczyć swój nastrój na wykonanej przez nauczyciela sygnalizacji emocji. 

Dzieci starały wykształcić w sobie odporność emocjonalną, która ma na celu uświadomienie im, że nie wszystkie przeżywane emocje i uczucia mogą być podstawą do podejmowania natychmiastowego działania. Uczyły się również panowania nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na własną kolej w zabawie lub ustawiania się w parach. 

Celem przeprowadzonych zajęć było również kształtowanie świadomości, że emocje odczuwają i przeżywają wszyscy ludzie, bez względu na wiek. Dzięki temu projektowi grupy bardzo się ze sobą zintegrowały.

 

GALERIA ZDJĘĆ - MODUŁ 2

 

Moduł 3

 

Przedszkolaki realizowały ostatni moduł projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury - Pamiętnik. Celem tego modułu było zwrócenie uwagi na korzyści, jakie dzieci odnoszą dzięki uczestnictwu w życiu grupy przedszkolnej. W ramach modułu zostały zrealizowane różne zabawy dydaktyczne. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się czym jest kronika, pamiętnik. 

Podczas zajęć oglądaliśmy przyniesione przez nauczyciela pamiętniki, fotografie, kronikę oraz fotoksiążki. Następnie wspominaliśmy jakie wykonywaliśmy zadania w ramach całego projektu i stworzyliśmy samodzielnie swój Pamiętnik Przedszkolaków. Dzieci wycinały zdjęcia, segregowały, przygotowywały ozdoby, a następnie podzieleni na grupy projektowaliśmy strona po stronie nasz pamiętnik.

Kartki zostały połączone i mogliśmy oglądać nasz pamiętnik, który dał nam możliwość refleksji i przywołania pięknych wspomnień.

 

GALERIA ZDJĘĆ - MODUŁ 3

 

 Moduł 4

 

Podczas kolejnego modułu pt. ,"Zmisiowane zajęcia" dzieci na chwilę mogły zamienić się rolami z nauczycielem. Było to ciekawe doświadczenie, które dzieciom bardzo się podobało.

Przedszkolaki prowadziły zabawy na dywanie, rozdawały pomoce dydaktyczne, a nawet chętne dzieci „czytały” innym ulubione książki. Wspólnie tworzyliśmy karty pracy, które potem wykonywaliśmy. Był też czas na kreatywną zabawę z wykorzystaniem kolorowych patyczków. Powstały piękne drogi, domy, płoty, motyle, rakiety, a niektórzy potrafili nawet ułożyć swoje imię z patyczków.

Podczas zajęć plastycznych zrobiliśmy wielkiego misia oraz zaciekawieni kolorami postanowiliśmy zrobić eksperyment z użyciem kolorów podstawowych, dzięki którym pozyskaliśmy kolory pochodne: zielony, pomarańczowy i fioletowy. 

GALERIA ZDJĘĆ - MODUŁ 4

     

 Moduł 5

W ramach projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury realizowaliśmy moduł - Zdrowie nawyki. Podczas zajęć poznaliśmy znaczenie słowa nawyk, rozmawialiśmy jakie można mieć nawyki oraz że nie wszystkie nawyki są dobre. Przypomnieliśmy sobie co należy robić, żeby być zdrowym oraz segregowaliśmy obrazki z jedzeniem, dzieląc je na zdrowe i niezdrowe.

Dzieci z grupy Misie i Tygryski wykonany owocowe szaszłyki, a Tygryski nauczyły się jak z pomocą osoby dorosłej można wykonać zdrowy sok.

Również podczas podwieczorków przedszkolaki miały okazję do zrobienia swoich zdrowych kanapek. Na podsumowanie tematyki o zdrowiu wykonaliśmy pracę plastyczną pt. Zdrowe talerzyki.

GALERIA ZDJĘĆ - MODUŁ 5


Wydrukuj tekst...




  • :
  • :

Dziś mamy imieniny:
Sergiusza, Teofila, Zyty
osób online : 2














www.szkolarostarzewo.pl 2011 - 2024.
"Zezwala się na wykorzystywanie materiałów zamieszczonych w witrynie w innych publikatorach, pod warunkiem podania źródła ich pochodzenia"
stat4u