Program w zakresie indywidualizacji jest wsparciem działań szkoły na ważnym, pierwszym etapie edukacyjnym w realizacji treści i wymagań, określonych w nowej podstawie programowej. Będzie on kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem organizowanej w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Prowadzone zajęcia mają na celu wspierać indywidualizację procesu dydaktycznego w zależności od rozpoznanych potrzeb uczniów klas I − III szkół podstawowych, w tym zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. Trudności w zdobywaniu wiadomości i umiejętności zawartych w podstawie programowej dla pierwszego etapu edukacji mogą spowodować szereg niepożądanych postaw i zachowań dziecka. Niepowodzenia szkolne mogą przyczyniać się do powstawania nerwicy szkolnej, utraty wiary we własne możliwości, zaniżoną samoocenę. Dlatego bardzo ważne jest jak najwcześniejsze rozpoznanie i niwelowanie trudności szkolnych. Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne stworzą szansę wszechstronnego rozwoju uczestniczących w nim dzieci.
CEL GŁÓWNY PROGRAMU
CELE SZCZEGÓŁOWE PROGRAMU: